Phi Phi Adalarında bir Gün…

Phuket denlince akla hemen cennet güzellikteki adaları gelir. Bembeyaz kumlar, bakir plajlar, turkuaz su, yemyeşil tepeleri ile merak uyandıran yerlerin başında gelir.

Maya Beach

Ben kafamda böyle bir manzara ile gittim Phuket’e ama meğer bu kafamdaki yer Phuket değilmiş. Benim hayalimdeki yer Phuket’e en yakını 1 saatlik sürat teknesi uzaklığında olan ada takımlarıymış. Son derece yapılaşmış, kalabalık, trafiği çekilmez Phuket pek de benlik değilmiş.

Phi Phi Adaları

Ama siz bu kalabalıktan uzak tatil yine de geçirebilirsiniz. Adanın doğu kısmı son derece sessiz ve sakin. Ayrıca doğası da çok güzel. Bir tek batıdaki plajlar biraz uzak. Ya da direk Phuket’i boşverip Phi Phi adalarında da konaklama yapabilirsiniz.

Biz adanın doğu tarafındaki otellerde konakladık. Phi Phi adaları içinde 3500 Baht’a (yaklaşık 100 USD) tur satın aldık. Muhtemelen şehir merkezinden daha ucuz olanlarını bulabilirsiniz. Bizim malesef bunun için vaktimiz olmadı. Otel merkeze uzak olduğu için gidip araştıramadık.

Phi Phi adalarındaki tur için bizi tur şirketi sabah 9:00 civarında otelimizden aldı. Dolphin Pier adlı limandan sürat teknelerine bindik. Binmeden önce dileyen herkese deniz tutmasına karşı hap verildi. Yaklaşık 1 saatlik yolcuğuluğun ardından ilk durağımız olan Maya Beach’e ulaştık.

Maya Beach Kalabalığı
Maya Beach

Maya Beach Leonardo Di Caprio’nun Beach adlı filminin çekildiği plaj. Akılalmaz güzellikte bir yer. Zaten kafamda gitmeden önce canlanan Phuket görüntüsü de buraya aitti. Ama hemen öyle heveslenmeyin burada yalnızca siz olmayacaksınız. Akın akın teknelerden inen Çinli gruplar, dünyanın dört bir yanından gelmiş seyahatçiler ve yerel halk… Bu küçük plaja aynı anda kaç kişi sığabilirse işte o kadar kalabalık.

Lo Sa Ma Bay

Maya Beach’de yaklaşık 40 dakika mola verdik. Bu plajin hemen arka tarafına doğru yürüdüğünüzde harika bir lagün ve minik bir adaya bakan küçük bir iskeleye (Lo Sa Ma Bay) ulaşıyorsunuz. Bir fırsatını bulup uzun kuyruklu geleneksel Tay teknelerinin bulunduğu yerden harika fotoğraflar çekmeyi başardım.

Foto için boş bir alan yakaladık

Maya Beach’den sonra yüzmek için bir başka koya gittik. Buraya yarım saat tekneden atlaya atlaya yüzdükten sonra yol üzerinde önce Maymum adasına “Monkey Island” sonra da Korsan mağarasına uğradık. Her ikisine de tekne ile yanaşıp bakabildik. Korsan mağarasına zaten giriş yasak. Maymun adasındaki maymunları da ancak uzaktan seyredebildik. Oysa insanların plaja inip maymunları beslediği fotoğrafları görmüştüm.

Maymum Adası

Tüm bunların ardından öğle yemeği için küçük bir koyda bulunan bir restorana gittik. Açık büfe yöresel yemeklerin lezzeti hiç fena sayılmazdı. Yemeğin ardından restoranın plajında bir süre dinlendik. Ardından snorkel için Bamboo adası yakınlarında bir yerde durduk. Burada akıntı o kadar güçlüydü ki açıkçası ben pek bir şey göremeden tekneye geri çıktım. Bu saatten sonra havanın durumu değişmeye başladı. Ufukta koyu renkli yağmur bulutları belirdi. Epey de rüzgar esmeye başladı.

Tabi ki Tom Yum vardı
Tayland Birası Chang
Yemek Molası verdiğimiz restoranın manzarası

Yine de son durağımız olan Bamboo adasına gitmekte ısrarlı davrandı tur rehberlerimiz. Biz adaya vardığımızda koyu bulutlar iyice yaklaşmıştı. Biraz endişelenmedik desek yalan olur ama tur rehberi 1 saat kalacağımızı fırtına gelmeden de oradan ayrılabileceğimizi söyledi. Biz de bir bildiği var heralde diyip havlularımızı uygun bir yere sererek güneşlenmeye başladık. Ancak o anda birden yağmur serpiştirmeye başladı. Rüzgar şiddetini daha da artırarak önüne geleni uçurmaya başladı. Tekneler dalgalardan zor durur hale geldi. Hatta kimisi kıyıdan ayrılarak açığa gitti. Sonra adanın güvenlük görevlileri herkese anons yaparak adadan ayrılmalarını istedi. İşte o anda biz Beste ile panik yapmaya başladık. Çünkü daha 15 dakika olmuştu ve teknemiz de ortalarda görünmüyordu. Hatta bizim gruptan kimsecikler yoktu. Beste teknenin bizi bırakıp gittiğini düşünmeye başladı 🙂

Bamboo Adası Açıklarında snorkel için durduk
Dalgalardan tekneler yanaşamadı
Fırtına başalngıcı
Bamboo Adası

Neyse sonunda olanc tiiim, olaaanc tiim (orange team) diye diye bağıran rehberimizi gördük. Bizi bir araya topladı ve açıklarda olan teknemize gelip alması için işaret etti. Fakat ne mümkün! Tekne uzun uğraşlardan sonra kıyıya 10-15 metre yanaşabildi. Göğsümüze kadar gelen suya girerek tekneye ulaşabildik. Dalgaların arasında ben içinde tüm elektronik eşyalarımın bulunduğu çantamı kafamın üstünde tutarak güç bela ulaştım tekneye. İmece usulü herkese yardım ede tğm tekneyi toplayı başaran olanccc tim sonunda yola çıkmayı başardı. Ancak bu seferde dalgalar ve rüzgar sebebiyle havalara kalkıp uçarak suya inen teknede çığlık çığlığa ve ıslanarak Phuket’e ulaşabildik…

Macerelı olsa da yine de turun başında havanın böyle olmadığına şükrederek otele sırıl sıklam biçimde döndük…

Written By
More from gurhan

Sevilla’da Mutlaka Görülmesi Gereken Yerler…

Metropol Parasol: Dünyanın en büyük tahta anıtı. Lokaller arasında Las Setas diye...