Marsilya’da Şok!

Provence köylerini gezebilmek için İstanbul’dan en uygun uçuş noktası Marsilya. Çünkü 1 saatte ulaşılıyor köylere. Biz de öyle yaptık. Marsilya’ya uçtuk, aracımızı havalimanından kiraladık ve Provence’a geçtik.

Marsilya

Marsilya’ya uçup direk Provence’a gittik çünkü asıl amacımız lavanta tarlalarını ve köyleri gezmekti ama aklımızda bu Akdeniz şehrini de biraz tanımak vardı. O yüzden son gün 18:00 olan uçak saatimize kadar Marsilya’ya gidelim ve mümkün olduğunca gezelim dedik.

Marsilya bence görünüş olarak çok güzel bir şehir. Özellikle marina bölgesi çok tam bir tatil yöresi havasında. Şehir bir körfezin etrafına kurulmuş. Bu körfez dediğim de zaten marina. Marina çevresindeki otoparklara arabanızı bırakabilirsiniz. Provence’da konakladığımız misafirevinin sahibi bizi sıkı sıkı tembihledi. Asla dışarıda bir yere parketmeyin, çantanızı sürekli kollayın diye. Zaten otoparklara giriş fişinizin üzerindeki güvenlik kodunu girerek yapılıyor.

Biraz sonra ne demek istediğine şahit olduğumuz durumu anlatacağım. Ama önce biraz şehirden bahsedeyim.

Marsilya’nın batısında ve doğusunda Calanque denilen denizden karaya doğru girintiler bulunuyor. Aslında içimde çok kaldı bu koyları görmeyi çok istiyordum. Fotolardan bizim Göcek kıyılarını andıran koylar buralar. Hatta akşama kadar vaktimiz çok bir tura katılırız diye bile düşünmüştüm. Ancak gittiğimizde Marsilya çok sıcaktı ve tüm tenke turlarının önünde dev kuyruklar vardı. Annemi de açıkçası yormak istemedim o sıcakta. Onun yerine şehri rahat rahat gezelim dedim. Öyle de yaptık.

Marsilya Marina

Şehrin nüfusunun büyük bölümü kuzey Afrikalılardan oluşuyor. Marina’nın arkasında kalan cadde ve sokaklar hareketli kısımlar. Burada mağazlar ve dükkanlar yer alıyor. Marina çevresinde ise yan yana dizili bistro ve brasserieler yer alıyor. Yemek yemek için keyifli bu restoranlar. Biz de aynen öyle yaptık ve buradaki bistrolardan birinde (Le Petit Pernod) kum midyeli makarna ve kalamar kızartması yedik.

Marsilya

Şehrin arka sokaklarında Fransızdan çok Afrika kökenli Arapları görüyorsunuz. Marketleri, Fas, Cezayir , Tunus restoranları ve pazarlarıyla sanki burası bir Kuzey Afrika şehri gibi. Bunun yanında Marina bölgesinde Mucem adlı bir  medeniyetle rmüzesi yer alıyor. Burası şehrin en önemli müzesi. Vaktini varsa uğrayın derim. Ev sahibimiz de çok önerdi ama vaktmiz ne yazık ki olmadı.

Marina’da taze balık satıcıları
Her türlü deniz ürünü satılıyor

Gelelim bizi şok eden olaya; Marsilya sokaklarını gezerken susadığımız için içecek birşeyler almak için bir Carrefour’a gittik. Tam alırken içeceklerimizi Kuzey Afrikalı olduğunu düşündüğüm biri saç jölelerini bizim görmediğimizi düşünerek alıp pantalonun içine yerleştirdi. Hem ve 3-5 tanesini birden ve hızla kasaların önünden geçerek uzaklaştı. Ben kasadakilere anlatmaya çalıştım ama başarılı olamadım. Malum İngilizce konuşan yok denecek kadar az Fransa’da!

Bu olaydan sonra ev sahibinin bizi neden bu kadar uyardığını anladım. Bu şehir hırsızlık bakımından kesinlikle güvenli değil. Neyseki birşeyimizi çaldırmadık. Yine de dikkatli olursanız keyifle gezebilirsiniz. Kalabalık ortamlarda çantanıza gözünüz gibi bakın.

Marsilya

Yarım günlük Marsilya turumuzun ardından 20 dakika uzaklıktaki havalimanına doğru yola çıktık. Bu sırada kiralık arabanın benzini de neredeyse bitmişti. Dolu teslim etmek zorunda olduğumuz için benzini havaalanı girişinde yer alan benzinciden almaya karar verdik. Boş depo ile alana gittik. Tam oh derken bir de ne görelim? İstasyon bir problem sebebiyle kapalıydı! Aracın deposu neredeyse bomboş ve alana yakın tek istasyon kapalı!

Yine bir stres başladı. Çünkü aracı bu şekilde götürsek kim bilir ne kadar komisyon keseceklerdi. Hemen başka bir istasyon araştırdım gpsden ve 2 km ötede bir tane buldum. Stresli şekilde gittik ve depoyu doldurabildik. O da kapalı olsaydı artık aracı öyle teslim edecektik.

Siz siz olun deponuz boş alana kadar gitmeyin.

Written By
More from gurhan

Prag Fotoğraf Turu!

Prag’a yalnız seyahat ettim. Genellikle seyahatlerimde yanımda bir arkadaşım olur. Yada bir...