Doğu Ekspresi İle Kars’tan Dönüş

Geçtiğimiz yıl başladı Tüm Türkiye’de Doğu Ekspresi ile Kars’a gitme merakı. Benim de aslında Sezen Aksu’nun Eskiden di Çok Eskiden klibini izlediğimden beri aklımdan çıkmayan bir yolculuktu. Hep gitmeyi planladığım ama organize olup da yapamadığım bir serüvendi.

Doğu Ekspresi

İnstagram sayesinde geçtiğimiz yıl kitleleri kasıp kavurmaya başlayınca da artık gitme vakti geldi dedim ve seyahatsever arkadaşlarla oturup planımızı yaptık. Bir baktık bu serüvene ortak olmak isteyen 8 kişi olmuşuz. Sürekli beraber yiyip içtiğimiz ve seyahat ettiğimiz arkadaşlar olarak bu seyahate geçtiğimiz yaz (2017 yazı) karar verdik. Ama karlı bir dönemde olsun tren yolculuğumuz diye işi şansa bırakmayarak seyahat tarihi olarak Ocak ayını seçtik. Hemen araştırmaya en güzel planı yapmaya koyulduk.

Ama önceden ön göremediğimiz bir sorun vardı. Kars’a sefer yapan Doğu Ekspresi biletleri seyahat tarihinden 1 ay önce satışa çıkıyordu ve çıkar çıkmaz da biletler anında satılmış oluyordu. Üstelik biz 1 veya 2 kişi değil tam 8 kişiydik. 4 kompartımana ihtiyacımız vardı! 1 kompartıman bile zor bulunurken 4ünü nasıl bulacaktık? (Tüm bunların sebebi seyahat acentalarının biletleri önceden topluca alıp vagonları kapatmasıydı. Bilet almak için tıklayın.

Ekibimiz Hakan Kütahya, Lokantalarım Alp, Ben, Şefik Soyer, Cem Karakuş, Yiyelim Güzelleşelim Ahmet, Damaktan Dimağa Özge ve Gezen Ayaklar Ebru
Yan komşularımız Ebru ve Özge
Bir kompartımana kaç kişi sığar çalışmamız

Seyahatimize 1 ay kala denemeye başladık. Her gün her saat başı denedik ama yer bulmak ne mümkün? Sonra düşündük taşındık ve neden bu işi tersine yapmıyoruz dedik. Evet Kars’a trenle gitmektense Kars’ta trenle dönelim dedik. Hem biletler çok daha kolay bulunabiliyor hem de Kars’tan sabah 8:00’de hareket ettiği için bütün Doğu Anadolu manzarasını gündüz görebiliyorsunuz. Hem de hem her yer bembeyaz karlıyken!

Buna karar verdikten sonra biletleri kontrol ettik ve çok kolay şekilde 8 kişi için 4 kompartıman bulduk. Kişi başı 96 TL ödedik (İsterseniz farkını verip kompartımanda tek de kalabiliyorsunuz ve sanırım 116 TL civarında bir ücreti var.).

2 yataklı kompartıman
11. vagon

Sonrasında seyahatimizin diğer kısımlarını planlamaya başladık. Önce uçakla Erzurum’a gidecek, oradan da otobüsle Kars’a gidecektik. Ancak asıl problem yeni başlıyordu. Kars son zamanlarda inanılmaz popülerdi ve otellerde neredeyse hiç yer yoktu. Hele 4 oda bulmak neredeyse imkansızdı. Birçok oteli aradık ve sonunda bir otelde yer bulmayı başardık. Standartları mecburen düşürdük! Rezervasyonumuzu 1 ay önceden yaptırdık. Ama yine de bir son dakika şoku yaşadık. Konaklayacağımız otel bize Erzurum-Kars yolu üzerindeyken odalardan 2sinin boşaltılmadığını ve 2 oda o otelde 2si de başka otelde konaklayacak diye saçma sapan bir  açıklama yaptı. Bizi başka bir otele yönlendirdi. Sonunda mecburen hepimiz o otelde konaklamak zorunda kaldık. Siz siz olun gitmeden önce rezervasyonunuzu defalarca arayıp kontrol edin!

Kompartımanımız
Olmazsa olmaz poz

Erzurum’daki 4-5 saatlik zaman dilimimiz içinde şehrin görülmesi gereken yerlerini mümkün olduğunca hızlı görmeye çalıştık ve nefis Erzurum lezzetlerinden de tadımlar yaptık. Erzurum’a 3 sene önce gitmiştim. Yazımı okumak için tıklayın .

Kars Garı
Tren Kalkıyor

Kars yazımı da ilerleyen günlerde yazacağım ama öncelikle Doğu Ekspresi ile ilgili deneyimlerimi paylaşmak istiyorum.

• Tren Kars’tan sabah 8:00’de hareket ediyor. Yarım saat önceden Kars Garı’ında olmakta fayda var. Tren çok uzun olduğundan vagonunuzu bulup yerleşmeniz zaman alabilir.
  • Kars Garı şehrin merkezinde. Yürüyerek bile ulaşılabilir ama ücretsiz servisler de var şehir merkezinden gara.
  • Kompartımanlar 2li ve 4lü ranzalardan oluşuyor. 2li olanlarda lavabo, buzdolabı ve masa bulunuyor. Bavullarınızı rahatça yerleştirebileceğiniz rafları da oluyor. Kapıları kitleyebiliyorsunuz. Kapılarda camları yok.
  • 4 yataklı kompartımanlarda ise özel alanınız daha az. Başkalarıyla da kompartımanı paylaşma olasılığınız var. Ayrıca kapılarda cam da var.
  • Her vagonda 2 tuvalet var. Biri alaturka diğeri alafranga. Temizlik olarak uçaklardakine benziyor. Bana aşırı pis görünmediler. En azından bizim vagondakiler.
  • Vagonların 1 görevlisi oluyor. Yataklarınız trene bindiğinizde çarşafları serilmiş, battaniyesi yerleştirilmiş şekilde oluyor. Sadece koltuğu yatırıp yada üst yatak ise yine indirip kemerle tavana asıyorsunuz.
  • Odaların sıcaklığını ayarlayabiliyorsunuz. Vagonlar ve kompartımanlar yeterince sıcak.
  • Trenin restoranlı bir vagonu bulunuyor. Burada yemek veya atıştırmalık birşeyler yiyebilir veya alkolsüz sıcak veya soğuk içecekler içebilirsiniz. Kredi kartı geçerli. Tost 5,5 TL, Çay 2 TL, Döner 18 TL gibi fiyatlandırmalar.
    Restoran menüsü
  • İsteyen istediği yemeği veya içeceği trene sokabiliyor. Kompartımandaki dolabınız çok işe yarıyor.
  • Yemekli vagon bazen sonlardaki vagonlarda iseniz uzak gelebiliyor. O yüzden yanınızda birşeyler getirmek her zaman mantıklı. Biz trene binmeden önce Migros’tan alışverişimizi yaptık.
  • Trende seyahat sırasında telefonlar zaman zaman çekmiyor. Internet ise çok sık kesiliyor ve ara bir geliyor. Ama hiç yok değil.
    Kahve keyfi için french press bile götürdüm
  • Yanınızda kitabınızı, dergi ve gazetenizi getirmenizi tavsiye ederim. Özellikle akşam olunca vakit geçmiyor.
  • Bir tavsiye de önceden telefon veya tabletinize film yükleyebilir ve yolculuk sırasında filmlerinizi izleyebilirsiniz. Müziği de unutmayın. Portatif hoparlörlerinizi yanınıza almayı unutmayın.
  • Trende seyahat eden diğer yolcularla kolayca kaynaşılıyor. Sanırım bu biraz adet haline gelmiş. Muhabbet edip arkadaş olmak kaçınılmaz. Ayrıca bizim trende üniversite öğrenciler çoğunluktaydı. Gırgır ve şamata geç saatlere kadar devam etti.
  • Kompartımanlar arasında yardımlaşma da çok sık oluyor. Ben yanımda ısıtıcısı getirmiştim. Diğer kompartımanlardan gelip alan çok oldu. Biz de başka ihtiyaçlarımız için kapı çaldık.
  • Dediğim gibi güneş battıktan sonra dışarıyı da izleyemediğimiz için sohbet ve muhabbette bir yere kadar olduğu için benim canım biraz sıkıldı. Gece 12 gibi uyudum. 6 gibi de uyandım. Deliksiz uyuduğumu söyleyemicem. Ama yine de aşırı bir konfor beklememek gerek.
  • Kars’tan Kırıkkale’ye vardığımızda saat 8:30’du yani toplam 24,5 saatlik bir yolculuk yapmış olduk trenle. Ama Kırıkkale Irmak istasyonundan sonra inip otobüslere bindik ve Ankara’ya o şekilde gittik çünkü Ankara’ya kadar olan kısım tadilattaymış.
    Yol manzaraları
  • Biz bu seyahatten çok keyif aldık ama kendi açımdan bir daha yaparmıyım diye sorsam sanmıyorum derim çünkü çok uzun.
  • Ayrıca biraz da yorucu. İyiki Kars’a gidişte Doğu Ekspresi’ne binmemişiz diye düşündük çünkü Kars’ı gezmek için yeterli enejiyi bulamayabilirdik.
    Trene getirdiğimiz malzemelerle keyif yaparken
  • Ayrıca kompartımanınızı süslemek daha sıcak bir otam yaratmak için aksesuar, bardak ve kupa götürmeyi unutmayın.

Herkese iyi yolculuklar!

Written By
More from gurhan

Los Angeles’ın En Instagramlık Noktaları

OUE Skyspace: Los Angeles’ı en yeni aktivitelerinden biri OUE Skyspace, 300 metrelik...